Ik wil een EMS training volgen:

emsstudios.nl > EMS-Magazin


Risico’s tijdens de EMS-training
... Ik train hier EMS !

Risico’s tijdens de EMS-training

EMS is geen FUN-sport - EMS Risico’s en letsels

Het geven van voorlichting op deze website is voor ons een heel belangrijk aspect. Dat betekent, we verklaren niet alleen hoe men met EMS traint, maar ook met wie en wanneer.

Bij EMS gaat het niet om een fysiologische stimulatie van het zenuwstelsel, maar om een stimulatie die door elektronische prikkels van buiten optreedt. De menselijke lichaam reageert bij elektrische prikkels op verschillende manieren – in enkele gevallen goed, in enkele gevallen niet zo goed. Het is belangrijk om ervan bewust te zijn, dat door de zachte elektrische prikkels die van de EMS-apparaat door de electroden worden geleid, lichaamseigen signalen gestoord kunnen worden.

Dit mag een stoorfactoor voor het eigen lichaam zijn.Om te voorkomen dat dit aspect tot een probleem wordt, is het in iedere geval aan te raden van tevoren met de huisarts over het gebruik van EMS als sport te spreken. Afhankelijk van de lichamelijke geschiktheid mag de arts zijn toestemming geven of afraden. Er zijn erkende risicogroepen, wie we afraden om een EMS-training door te voeren.

EMS-risicogroepen

  • Patiënten met hartproblemen of donorhart
  • Patiënten met pacemakers
  • Patiënten met acute trombosen
  • Zwangere vrouwen
… Patiënten met epilepsie of andere ernstige ziekten raden we tevens van de EMS-training af.

EMS Risico’s en letsels

Het is belangrijk ervan bewust te zijn dat EMS een personal training is. Als je EMS eens zonder persoonlijke begeleiding wordt aangeboden, om het vrij te testen, probeer het niet! EMS is en blijft een grote belasting voor het hele lichaam. Er zijn een aantal negatieve voorbeelden die laten zien dat uitputting en kleinere blessures erbij kunnen horen. Hoe eraan schuld heeft, staat buiten kijf! Voordat men beslist EMS door te voeren, is het nodig een arts die je vertrouwt te contacteren. Verdraagzaamheid van stroomstoten, uitslagen, risicogroep ja of nee – deze vragen kun je gerust met je arts bespreken, voordat je in een EMS-studio binnenloopt.

EMS is geen FUN-sport

Het uiteenzetten met het onderwerp is belangrijk; sommige informatie is niet schadelijk! EMS benodigd wat voorbereiding, voordat men beslist te trainen. Aansluiten en beginnen gaat niet! Let op de beschrijvingen van de studio en de raadgevingen van je trainer. Het is aan te raden voor de training goed te drinken en te eten; als het mogelijk is al twee uren vooraf! We willen niet dat jullie flauwvallen, omdat de voorbereidingsprincipes niet werden gevolgd. Dus nog een keer samengevat: eten en drinken voor de EMS-training is essentieel.


Wat zijn de voordelen van EMS training?


3 uur sporten binnen 20 minuten
1.3 uur sporten binnen 20 minuten



Spieren trainen zonder zware gewichten
2.Spieren trainen zonder zware gewichten


Trainen met een personal trainer
3.Trainen met een personal trainer

Trainen zonder belasting op de gewrichten
4.Trainen zonder belasting op de gewrichten
Snel en direct voelbaar resultaat
5.Snel en direct voelbaar resultaat

In een korte tijdspanne sterker worden
6.In een korte tijdspanne sterker worden



Partner van EMS-apparaten:

Samenwerkingspartner van EMS apparaat Easy-Motion-Skin     Samenwerkingspartner van EMS apparaat E-Fit     Samenwerkingspartner van EMS apparaat XBody Samenwerkingspartner van EMS apparaat stimawellems
Imprint & privacy // copyright 2012 - 2018 - emsstudios.nl